هشدار کمیسیون اروپا در برابر اعمال سقف قیمت گاز طبیعی

هشدار کمیسیون اروپا در برابر اعمال سقف قیمت گاز طبیعی

بر اساس گزارش رویترز از یک سند در آخرین نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا درباره تأثیرات منفی احتمالی سقف قیمت گاز طبیعی، بخصوص برای تولید برق، هشدار داده و گفته است این امر می‌تواند باعث افزایش مصرف و نیز صادرات برق یارانه‌ای شود.

بر طبق این سند، اگر اتحادیه اروپا سقف قیمتی را برای گاز طبیعی که برای تولید برق استفاده میکند تصویب کند، این کار می تواند منجر به افزایش مصرف گاز حدود 9 میلیارد متر مکعب شود. اما افزایش مصرف گاز آخرین چیزیست که اتحادیه اروپا به آن تن خواهد داد، همانگونه که تابحال تلاش کرده تا مردم را وادار به کاهش مصرف انرژی کند.

سقف قیمت گاز طبیعی مورد استفاده برای تولید برق قبلاً در اسپانیا و پرتغال معرفی شده بود، اما فرانسه پیشنهاد کرده است که این سقف در سراسر اتحادیه اروپا اعمال شود. در همین حال، بلومبرگ گزارش داده است که کمیسیون به اتحادیه اروپا هشدار داده است که قبل از ادامه، باید سوئیس و بریتانیا با این سقف کنار بیایند.

این دو کشور واردکنندگان بزرگ انرژی از اتحادیه اروپا بوده و تامین برق یارانه‌ای اتحادیه اروپا برای کشورهای غیرعضو، بر کشورهای عضو تأثیر سوئی می‌گذارد. علاوه بر ایده سقف قیمت گاز برای تولید برق، اتحادیه اروپا همچنین در حال بحث در مورد سقف قیمت گاز وارداتیست که می تواند چالش برانگیزتر باشد.

در هر صورت، همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، بحث در مورد اعمال سقف قیمت تولید برق حداقل چند هفته طول خواهد کشید. قبل از اینکه کشورهای عضو سقف را تعیین کنند، باید روی مقرراتی که کمیسیون در اوایل ماه جاری پیشنهاد کرد به توافق برسند؛ مقرراتی که اجازه می‌دهد اتحادیه اروپا برای مهار هرج و مرج انرژی مداخله مستقیم در بازار داشته باشد.

اعمال هر تصمیمی در مورد سقف قیمت گاز احتمالاً بیش از یک ماه طول می کشد. نباید این چالش را از یاد برد که تعیین سقف قیمت گاز، هزینه های یارانه ای را برای کشورهای تولیدکننده گاز مانند آلمان تحمیل خواهد کرد و این به نفع دیگران است که اقدام به واردات برق تولیدشده از گاز کنند.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *