مانعی دیگر بر سر راه سوخت دیزل؛ اعتصاب کارگران پالایشگاه BP

مانعی دیگر بر سر راه سوخت دیزل؛ اعتصاب کارگران پالایشگاه BP

کارگران بزرگترین پالایشگاه BP (بریتیش پترولیوم) در اروپا در اعتراض به دستمزدها اعتصاب کرده و برای راه اندازی مجدد پالایشگاه روتردام که در حال حاضر آفلاین است، همکاری نخواهند کرد.

کارکنان این پالایشگاه که ظرفیت 400 هزار بشکه در روز دارد و تامین کننده عمده دیزل شمال اروپاست، در اوایل ماه جاری تهدید کرده اند که در صورت برآورده نشدن مطالبات افزایش حقوق، دست به اعتصاب خواهند زد. پالایشگاه روتردام تقریباً 3 درصد از ظرفیت پالایش شمال اروپا را تشکیل داده و تاخیر در راه اندازی مجدد آن می تواند بحران دیزل در اروپا را تشدید کند.

یکی از نمایندگان اتحادیه کارگران به آرگوس گفت در اوایل نوامبر اعضای اتحادیه کارگری FNV به پیشنهاد اولیه BP در مورد افزایش دستمزد رأی منفی دادند.

این پالایشگاه هفته گذشته پس از کشف یک نقص متوقف شد. یکی از نمایندگان اتحادیه CNV روز سه شنبه به بلومبرگ گفت: این عیب برطرف شده اما کارگران برای شروع مجدد تولید همکاری نمی کنند. از طرفی بریتیش پترولیوم اعلام کرده قصد دارد پالایشگاه را در اوایل هفته جاری راه اندازی مجدد کند.

مطالعه بیشتر: اندازه گیری چگالی

یاپ بوسما از اتحادیه CNV روز دوشنبه به رویترز گفت: «ما تا زمانی که تأسیسات راه‌اندازی مجدد شوند، به حل مشکلات کمک می‌کنیم و سپس متوقف می‌شویم؛ این هدف ماست».

اعتصاب در این پالایشگاه چند هفته پس از اعتصابات در پالایشگاه های فرانسه صورت گرفت که بیش از 60 درصد ظرفیت پالایشی این کشور را تحت تاثیر قرار داد و پمپ بنزین ها در پاریس و بخشهای شمالی کشور با اتمام سوخت مواجه شد.

تاخیر در راه اندازی مجدد پالایشگاه BP روتردام نیز در شرایطی رخ می دهد که اروپا در حال تلاش برای تامین و ذخیره دیزل روسی است. اروپا واردات دیزل خود از روسیه را در این ماه افزایش داده؛ چرا که تحریم اتحادیه اروپا بر واردات محصولات نفتی روسیه از 5 فوریه آغاز خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش نوامبر بازار نفت خود اعلام کرد پس از 5 فوریه «رقابت برای دیزل غیر روسی شدید خواهد بود و کشورهای اتحادیه اروپا مجبورند بدنبال محموله‌های ایالات متحده، خاورمیانه و هند باشند».

برای مطالعه اخبار و مقالات بیشتر از صفحات دیگر سایت پتروپالایش نیک یزد  نیز دیدن فرمایید.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *