استقبال اروپا از محموله های سوخت آسیایی

استقبال اروپا از محموله های سوخت آسیایی

فروشندگان آسیایی سوخت، در حال افزایش محموله‌های گازوئیل خود به اروپا بوده و از مزایای ممتازی که خریداران اروپایی حاضر به پرداخت پریمیوم سوخت در بحبوحه کسری انرژی هستند، بهره‌مند می‌شوند.

ذخایر جهانی دیزل پس از بازگشت تقاضا در دو سال گذشته به شدت کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل کاهش ظرفیت پالایشگاه‌ها در طول کروناست.

اعتصاب کارگران پالایشگاه در فرانسه نیز کمکی به مشکلات این کشور نکرد، و حتی به دردسرهای عرضه گازوئیل افزود.

یکی از معامله گران که نخواست نامش فاش شود این هفته به رویترز گفت: «شرق کانال سوئز، هر چیزی را که بتواند ارسال کند، ارسال می‌کند. فقط یک سوال دارم؛ چین در ماه نوامبر چقدر صادرات خواهد داشت؟». یک آژانس ردیابی داده ها اشاره کرد که بارگیری بنزین از چین و کره جنوبی به شمال غربی اروپا در این ماه می تواند به 289,000 تن برسد که در سپتامبر 137,500 تن بود.

با این وجود، کمبود انرژی به اروپا محدود نمی شود. در واقع، یکی از بزرگترین تامین کنندگان سوخت نیز در حال برگرداندن محموله‌های انرژیست. بر اساس گزارش دیگری از رویترز، از اوایل این هفته حداقل دو محموله از سوخت دیزل و سوخت جت که در ابتدا قرار بود وارد اروپا شود، به ایالات متحده برگردانده شده است.

ذخایر سوخت تقطیرشده (Distillated Fuel) در آمریکا اکنون کم بوده و پالایشگاه‌ها نیز احتمالا به دلیل کمبود ظرفیت پالایش، تولید را افزایش نمی‌دهند.

در همین حال، هند و کشورهای خاورمیانه نیز فراورده های بیشتری به اروپا ارسال می‌کنند. بر اساس داده های Refinitiv به نقل از رویترز، صادرات هند به شمال غربی اروپا در این ماه 480 هزار تن بود. صادرات خاورمیانه نیز 834 هزار تن برآورد شده است. هر دو رقم مذکور، افزایش قابل توجهی نسبت به صادرات سپتامبر داشته است.

طبق گفته‌های متخصصین صنعت احتمالاً در ماه نوامبر نیز افزایش بیشتری در ورود محموله ها خواهیم دید. همچنین رویترز به نقل از منبع تجاری خود اعلام کرد که محموله های شرق سوئز می‌تواند در ماه آینده به 3 میلیون تن برسد که حدود دو سوم این مقدار از خاورمیانه سرازیر شده است.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *