آرامکو قیمت نفت را برای آسیا افزایش داد

آرامکو قیمت نفت را برای آسیا افزایش داد

تنها چند روز پس از کاهش غیرمنتظره تولید نفت اوپک پلاس، آرامکوی عربستان، قیمت نفت خام به آسیا را 30 سنت در هر بشکه افزایش داد. بلومبرگ گزارش می دهد که افزایش قیمت نفت خام سبک سبک عرب به آسیا برای تحویل در ماه مه نشان دهنده افزایش ماهانه متوالی است.

اقدام برای افزایش OSP ماه می غیرمنتظره نبود؛ اگرچه قبل از اعلام غافلگیرکننده اوپک پلاس، معامله گران مورد نظر بلومبرگ انتظار داشتند که قیمت عرب لایت 43 سنت در هر بشکه کاهش یابد. (OSP: Official Selling Price)

اوایل این هفته، تحلیلگران بر اساس نظرسنجی رویترز از پالایشگاه های آسیایی حدس می زدند که آرامکو به طور بالقوه می تواند قیمت نفت خام ماه مه را به آسیا 20 سنت در هر بشکه افزایش دهد.

عرضه محدود اکنون با کاهش 1.6 میلیون بشکه ای تحت فشار بیشتری قرار میگیرد. به گزارش رویترز، این به نوبه خود، شتاب صعودی برای گرید های متوسط و ترش خاورمیانه را بهمراه خواهد داشت.

مطالعه بیشتر: کاخ سفید با تولیدکنندگان نفت همکاری خواهد کرد

معیارهایی که تولیدکنندگان بزرگ شورای همکاری خلیج فارس (GCC) برای قیمت گذاری نفت خود به مقصد آسیا استفاده می کنند، افزایش یافته است و در چند روز گذشته فاصله را با قیمت نفت برنت کاهش داده است. تحلیلگران احتمال افزایش قیمت نفت خام دبی را نسبت به برنت در ماه های آینده و با احیای اقتصاد چین نادیده نمی گیرند. به گزارش رویترز، پتروچاینا رشد 3 درصدی تقاضای سوخت پالایش شده در سال جاری را از سال 2019 پیش بینی می کند، در حالی که سایر تحلیلگران چینی تحت حمایت دولت، به افزایش 7.8 درصدی در توان پالایشگاه های نفت چشم دوخته اند.

در حالی که افزایش OSP در روز چهارشنبه با توجه به کاهش تولید اوپک پلاس پیش‌بینی می‌شد، اولین افزایش از سه افزایش متوالی که در فوریه رخ داد، بازار را غافلگیر کرد. افزایش فوریه برای OSP مارس 20 سنت در هر بشکه (به قیمت 2 دلار در هر بشکه بیش از میانگین دبی/عمان) اولین افزایش در شش ماه گذشته بود و اساساً بر اساس انتظارات تقاضای چین بود. افزایش قیمت OSP در ماه می، تحلیلی را تقویت می کند که سعودی ها تقاضای آینده چین را قوی می دانند.

آرامکو عربستان حدود 60 درصد نفت خود را به آسیا می فروشد.

منبع : opex

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *