کاهش دیگر از نفت خام و نگرانی‌های اقتصادی

کاهش دیگر از نفت خام و نگرانی‌های اقتصادی

قیمت نفت خام (Crude oil) صبح روز سه‌شنبه با کاهش قیمت به زیر ۷۳ دلار و برنت به زیر ۷۷ دلار در هر بشکه کار خود را آغاز کرد.

معاملات آتی نفت احتمالا قرار است اکنون در پایین‌ترین سطح پس از مارس بسته شوند چرا که بازار به تصمیم سیاست بعدی فدرال رزرو نگاه می‌کند.

WTI برای تحویل ژوئن (CLM23) روز سه شنبه 4.18 درصد کاهش یافت و به 72.56 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت برای تحویل در جولای نیز 3.87 درصد در هر بشکه کاهش یافت و به 76.24 دلار رسید.

داده‌های جدید چین -بزرگترین واردکننده نفت خام جهان- در دوشنبه داده‌های نسبتاً ناامیدکننده‌ای از فعالیت‌های تولیدی را نشان داد که می‌توانست نقش مهمی در تقاضای جهانی نفت بازی کند. به این داده‌های ناامیدکننده، فاجعه بانکی در امریکا و ترس از افزایش مجدد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اواخر این هفته را نیز اضافه کنید.

مطالعه بیشتر: شماره-۲۳ / هفته دوم اردیبهشت/ ۱۴۰۲

همه دستاوردهایی که از اعلام غیرمنتظره کاهش تولید اوپک مشاهده شد که این گروه در پایان مارس اعلام کرد، اکنون بسیار کمرنگ شده است. اوپک پلاس انتهای مارس موافقت کرد تا 1.6 میلیون بشکه دیگر در روز از سهمیه تولید خود در ماه می کاهش دهد. این خبر موجی از شوک به بازار نفت وارد کرد و قیمت ها افزایش یافت. WTI با انتشار این خبر به بالای 83 دلار در هر بشکه رسید.

منبع : opex

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *