پیش بینی IMF و اخبار منفی چین رشد قیمت نفت را متوقف کرد.

پیش بینی IMF و اخبار منفی چین رشد قیمت نفت را متوقف کرد.

با قوت گرفتن احساسات نزولی در بازار، افزایش قیمت نفت در اوایل صبح سه‌شنبه برای مدت کوتاهی متوقف شد. پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر اینکه یک سوم اقتصادهای جهان در آستانه سقوط به سمت رکود در سال جاری هستند، گزارش نگران‌کننده ای بود. از آنسو، داده های تولیدی چین نشان میدهد که موج جدیدی از عفونت های کووید به تقاضای نفت در این کشور آسیب می زند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت که چشم‌انداز اقتصاد جهانی بسیار ناخوشایند است و سال 2023 سخت‌تر از سال 2022 خواهد بود؛ چرا که برای اولین بار در چهار دهه گذشته، همه موتورهای رشد از جمله ایالات متحده و اروپا و حتی چین دچار رکود خواهند شد.

به نقل از رویترز، جورجیوا گفت: «برای اولین بار در 40 سال گذشته، رشد چین در سال 2022 احتمالاً همسطح یا کمتر از رشد جهانی بوده است. وی همچنین گفت: “چند ماه آینده برای چین سخت است و تاثیرات آن بر رشد این کشور، منطقه و جهان، همگی منفی خواهد بود.”

بیشتر بخوانید: حضور شرکت پتروپالایش نیک یزد

قیمت نفت صبح روز سه شنبه پس از چند روز افزایش، کاهش یافت. آخرین به‌روزرسانی‌ها درباره وضعیت کووید در چین نیز به این کاهش کمک کرده است. هر دو شاخص برنت و WTI در دو هفته گذشته پس از کاهش قابل توجه در نوامبر و اوایل دسامبر، به بیش از 80 دلار در هر بشکه بازگشتند. 

بازار نمی تواند انتظار بهبود سریع اقتصاد چین را پس از سه سال قرنطینه، ورشکستگی گسترده شرکت های کوچک و متوسط، افزایش سریع نرخ بیکاری و افزایش سریع نرخ پس انداز اجتماعی داشته باشد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *