هند پس از تحریم ها به خرید نفت روسیه ادامه می دهد

هند پس از تحریم ها به خرید نفت روسیه ادامه می دهد

یک مقام وزارت نفت هند روز جمعه اعلام کرد هند حتی پس از اجرایی شدن تحریم ها و سقف قیمت نفت روسیه در 5 دسامبر، به خرید نفت خام این کشور ادامه خواهد داد.

هند همواره قصد خود را برای ادامه خرید هر نفت خامی که برای این کشور منطقی و اقتصادیست، اعلام کرده است. این مقام وزارت نفت گفت تحریم های اعمال شده بر نفت روسیه -به ویژه در مورد خدمات کشتیرانی و بیمه- شامل هند نخواهد شد زیرا آنها قصد دارند از خدمات غیرغربی برای انتقال نفت روسیه به هند استفاده کنند.در نهایت با حضور لهستان، اتحادیه اروپا موافقت کرد که قیمت نفت خام روسیه را به 60 دلار در هر بشکه، بالاتر از سطحی که در حال حاضر اورال روسیه معامله می شود، محدود کند. روسیه نیز تهدید کرده که محموله‌ها را به هر کشوری که سقف قیمت اعمال می‌کند متوقف میکند. البته سقف قیمت فقط برای کشورهایی اعمال می‌شود که از کشتی‌های غربی و شرکت‌های بیمه غربی استفاده میکنند؛ لذا به این معنیست که در مورد هند اعمال نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی در مورد هیدروکربن ها

سقف قیمت 60 دلاریِ G7 و تحریم اتحادیه اروپا بر نفت خام روسیه از دوشنبه 5 دسامبر اجرایی می شود. تحریم فراورده های نفتی این کشور نیز در ماه فوریه از طرف اتحادیه اروپا دنبال خواهد شد.

تحلیلگران در پیش بینی های خود در مورد اینکه سقف قیمت نفت خام و تحریم چه تاثیری بر بازارهای نفت خواهد گذاشت نظر های متفاوتی دارند. از آنجایی که هند و احتمالا چین به خرید نفت خام روسیه بدون کمک خدمات غربی ادامه می‌دهند، تأثیر تحریم‌ها کاهش می‌یابد. اما از طرفی صاحبان صنعت نیز خاطرنشان کرده‌اند که تعداد محدودی کشتی و شرکت‌های بیمه غیرغربی وجود دارند که می‌توانند نفت روسیه را به بازار بیاورند.

هفته گذشته، چین و هند هر دو نفت خام روسیه را با تخفیف 33.28 دلاری نسبت به برنت خریداری کردند، به این معنی که آنها در حال حاضر کمتر از سقف قیمتی اروپا در حال خریداری هستند!

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *