قیمت نفت و سومین کاهش هفتگی متوالی

قیمت نفت و سومین کاهش هفتگی متوالی

قیمت نفت در حالیکه اوایل روز جمعه در حال افزایش بود، به دلیل باقی ماندن نگرانی ها از کند شدن تقاضا در چین، جایی که محدودیت های کووید در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان در حال بازگشت است، به سومین کاهش هفتگی متوالی رسید.
صبح جمعه نفت خام WTI آمریکا 0.62 درصد افزایش یافت و به 78.42 دلار، و نفت برنت با 0.30 درصد افزایش به 85.60 دلار رسید.
به دنبال گزارش هایی که اوپک پلاس ممکن است سناریوی افزایش تولید را بررسی کند، قیمت نفت اوایل این هفته به پایین ترین سطح خود از ژانویه رسید.
ترس از تقاضای ضعیف در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، روز سه شنبه بازار را فرا گرفت و همچنان بر احساسات تاثیرگذار است. موارد ابتلای روزانه این کشور، اکنون نزدیک به اوج آوریل 2022 است که مرکز مالی شانگهای برای هفته ها در قرنطینه بود. افزایش موارد ابتلا و بازگشت محدودیت‌ها بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است، زیرا بازار علاوه بر ترس از رکود جهانی، نگران کندی رشد اقتصادی چین و تقاضای سوخت است.

مطالعه بیشتر: نقطه اشتعال باز

نفت در هفته جاری با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا در حال تلاش برای محدود کردن نفت روسیه در حدود 65 تا 70 دلار در هر بشکه است، بیشتر کاهش یافت؛ سقفی که در صورت تصویب، عملاً قیمت نفت خام روسیه را کاهش نمی‌دهد زیرا اکنون در بازار با همین حدود قیمت معامله می شود.
بین کشورهای عضو در طرح سقف قیمت اختلاف نظر هایی وجود دارد. گروهی از کشورهای اتحادیه اروپا -از جمله همسایگان روسی لهستان، لیتوانی و استونی- معتقدند سقف قیمت پیشنهادی بسیار بالاست و همچنان به روسیه درآمد قابل توجهی از نفت خواهد داد. گروه دیگری از اعضای عمدتاً جنوبی اتحادیه اروپا با صنایع بزرگ کشتیرانی -مانند یونان، مالت و قبرس- گفته اند که سقف 65 تا 70 دلاری بسیار پایین است و خواستار غرامت برای ضرر احتمالی تجارت نفت روسیه برای کشتیرانی هستند.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *