کاهش سطح انتظارات روسیه از تولید نفت خود در ۲۰۲۳

کاهش سطح انتظارات روسیه از تولید نفت خود در ۲۰۲۳

بر اساس پیش‌نویس بودجه‌ای که روز جمعه توسط رویترز مشاهده شد، وزارت دارایی روسیه پیش‌بینی تولید نفت مشمول مالیات برای سال آینده را کاهش داده است.

پیش‌نویس بودجه، سه سال آینده را پوشش داده و کاهش تولید و پالایش نفت خام را به دلیل تحریم‌های غرب پیش‌بینی کرده است.

وزارت دارایی تولید نفت و میعانات گازی روسیه را در سال آینده 490 میلیون تن یا 9.84 میلیون بشکه در روز می داند. بودجه نشان داد که این کاهش 7 تا 8 درصدی از 10.54 میلیون بشکه در روز است که این وزارتخانه در سال جاری 10.64 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده بود.

دورنمای تولید نفت این کشور برای سال 2022 به 515 میلیون تن کاهش یافته است. پس از کاهش به 490 میلیون تن در سال آینده، وزارت دارایی انتظار دارد تولید نفت به 500 میلیون تن برای سال های 2024 و 2025 افزایش یابد.

پیشبینی حجم پالایش و صادرات نفت که مشمول مالیات هستند، از 10.15 میلیون بشکه در روز که قبلاً انتظار می رفت، به 8.20 میلیون بشکه در روز در سال آینده کاهش یافته است.

حجم مورد انتظار پالایش نفت نزدیک به 20 درصد کاهش یافته و به 230 میلیون تن رسید، در حالی که صادرات نفت مشمول عوارض صادراتی با 19.4 درصد کاهش به 178.2 میلیون تن رسیده است.

وزارت دارایی به رویترز گفت: «پیش‌بینی وزارت اقتصاد مبتنی بر افزایش کلی صادرات نفت است، از جمله افزایش صادرات واجد شرایط برای معافیت‌های مالیاتی، که مربوط به افزایش انتظاری تولید در میادینی است که معافیت عوارض صادراتی دارند.»

امتناع برخی کشورها از همکاری با روسیه در بازارهای نفت و اجبار به تخفیف صادرات این کشور باعث شد تا در پیش بینی تولید نفت تجدید نظر شود.

انتشار این داده ها در حالیست که مقامات آمریکایی و غربی برنامه خود را برای محدود کردن قیمت نفت روسیه بررسی کردند. اگر چه روسیه نیز تهدید کرده است که تحویل نفت به هر خریداری را که درگیر اعمال سقف قیمت باشد، متوقف خواهد کرد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *